Czy ruch w ciąży jest wskazany?

Wiele kobiet będąc w ciąży, boi się o swoje zdrowie. Dlatego też bardzo szybko rezygnują z pracy, a także z wszelkich form aktywności fizycznej. Oczywiście w przypadkach gdy ciąża jest w jakiś sposób zagrożona, jest to zupełnie normalne. Wówczas odpoczynek jest wskazany, a nawet i wymagany. Jeśli jednak nie ma ku temu żadnych przesłanek, mama i dziecko są zdrowe, a ciąża nie jest jeszcze nadmiernie zaawansowana, z aktywności fizycznej wcale nie trzeba rezygnować.

Sport w okresie ciąży – to zdrowsze niż myślisz!

Wielu kobietom aktywność fizyczna kojarzy się z podnoszeniem ogromnych ciężarów, z bieganiem i poceniem się do granic możliwości. Jednak ruch wcale nie musi tak wyglądać. Kobiety w ciąży z powodzeniem mogą kontynuować aktywność fizyczną, albo rozpocząć ją właśnie w trakcie ciąży. Wysportowane i jędrne ciało szybciej wróci do formy po porodzie. Poza tym silne mięśnie to także większa wytrzymałość podczas samego porodu – same korzyści.
Oczywiście w ciąży nie można trenować zbyt ciężko i aktywność fizyczna musi być umiarkowana. Jeśli chcemy w ciąży być aktywne, wówczas jest konieczna wizyta u lekarza. To on powinien stwierdzić, czy w naszym przypadku jest to w ogóle bezpieczne. Jeśli wyda pozytywną opinię, wówczas jak najbardziej możemy zaczynać trenowanie.

Zajęcia dla przyszłych mam

Jednak ruch w ciąży nawet jeśli dozwolony, musi być kontrolowany. Dlatego też dobrze jest chodzić na jakieś zajęcia, gdzie trenują właśnie kobiety w ciąży. Wówczas są one prowadzone przez doświadczonych trenerów, którzy mają sporą wiedzę w tym temacie. Wiedzą zatem dokładnie jakie ćwiczenia zalecić, jak je nadzorować, jak dopasować je do miesiąca ciąży. Oczywiście tutaj liczą się także indywidualne predyspozycje każdej kobiety. Jeśli jakaś kobieta ćwiczyła wcześniej, jest w stanie oczywiście więcej wytrzymać.

Sporty dla ciężarnych

Dziś można pójść chociażby na fitness, który jest skierowany właśnie do ciężarnych. Bardzo spokojne i miarowe ćwiczenia, mogą pomóc nam wyrobić sobie odpowiednią sylwetkę. Oczywiście po treningu należy porządnie się najeść i nawadniać. Wyrobienie sobie kondycji i ujędrnienie ciała to jedno, nie można jednak zapominać o ciąży i o dziecku, które potrzebuje pokarmu. Tak samo polecany jest dziś aerobik dla przyszłych mam. Wiele kobiet decyduje się na takie zajęcia dla ciężarnych.

Jak widać wcale nie trzeba rezygnować z aktywności fizycznej w trakcie ciąży. Tak naprawdę jest ona pożądana, ponieważ pomaga kobiecie podczas porodu. Poza tym zdrowa mama, to również i zdrowe dziecko. Jednak ćwiczenia zawsze powinny być pod okiem specjalisty, a stan zdrowia mamy i dziecka powinien kontrolować lekarz.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *