Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Rozpoczęcie treningu fitness na siłowni bez odpowiedniego przygotowania może być wielką porażką. Aby tego uniknąć przejrzyj tych kilka wskazówek, które każdy początkujący musi przeczytać!

Ćwiczenia na siłowni – od czego zacząć?

Zejście z kanapy i na siłownię może być zastraszającym procesem, szczególnie wtedy, gdy wszyscy zdają się wiedzieć o wiele więcej niż Ty. Aby odnieść sukces w osiągnięciu celów fitness, ważne jest, aby rozpocząć właściwą drogę. Zbyt wielu początkujących zaczyna niepoprawnie, rozwija złe nawyki, a następnie stara się osiągnąć cele budowania mięśni i spalania tłuszczu. Jeśli potrafisz zrobić pierwsze kroki pozytywnie, od razu zauważysz doskonały postęp i unikniesz poczucia zagubienia na początku swojej podróży z siłownią.

Bez względu na wszystko – dbaj o motywację i kondycję!

Pójście na siłownię na pewno jest świetnym początkiem, ale nie zauważysz pozytywnych zmian w Twoim umyśle i ciele dopóki nie zaczniesz naprawdę regularnie chodzić na salę gimnastyczną. Wiem, że może to zabrzmieć jak niemożliwe zadanie, szczególnie jeśli czujesz, że masz już cały dzień zapełniony w każdej sekundzie, ale ćwiczenia 3-4 razy w tygodniu przez co najmniej trzy tygodnie to absolutnie niezbędna konieczność na początkującego sukcesu.

Budowanie nawyków trwających całe życie wymaga czasu, ale gdy już zbudujesz te nawyki w swoim codziennym harmonogramie, zauważysz, że ich brak jest irytujący. Wtedy będziesz wiedzieć, że jesteś na najlepszej drodze do sukcesu. Daj sobie czas, aby nawyk chodzenia na siłownie się rozwinął. Jeden dzień to za mało. Bądź konsekwentny w swoim planie, a będziesz bardzo szybko realizował swoje cele.

Odpowiednia technika ćwiczeń

Początkujące osoby na siłowni, zainteresowane fitnessem zbyt łatwo popadają w panikę patrząc na skomplikowane techniki treningowe znalezione w czasopismach i artykułach online. Jeśli nigdy nie wszedłeś na siłownię lub nie byłeś na niej dłuższego czasu, korzystanie z takich wysublimowanych ćwiczeń, które zwykle działają tylko na jedną grupę mięśni na raz, nie przyniesie Ci najlepszych rezultatów.

Kluczem jest wyizolowanie grup mięśniowych i strategiczna praca z nimi przy pomocy różnych:

  • ćwiczeń,
  • kątów
  • technik

Aby uzyskać najlepsze wyniki w zakresie wzrostu mięśni i utraty tkanki tłuszczowej, najlepiej zacząć od ćwiczeń złożonych, takich jak przysiady, wyciskanie na ławce, martwy ciąg, czy podciąganie. Te zestawy ćwiczeń wymagają użycia wielu grup mięśni w tym samym czasie. Wykonanie ich pozwoli Ci uzyskać większą wagę, przyniesie więcej mięśni i zwiększy Twój metabolizm o wiele bardziej niż można byłoby na to liczyć wykonując ćwiczenia na jedną konkretną warstwę mięśni.

Idealna postawa

Sposób ustawienia kręgosłupa podczas podnoszenia może mieć ogromny wpływ na Twoje ciało i wagę, którą możesz podnieść. Jeśli nie jesteś profesjonalnym trójboistą lub trenujesz w określony sposób, najlepiej utrzymywać dolną część pleców lekko wygiętą, klatkę piersiową lekko do góry, a głowę i szyję w neutralnej pozycji, bez względu na to, jaki ciężar podnosisz.


Pasjato.pl to wyszukiwarka zajęć sportowych, kulturalnych i edukacyjnych – dodaj informacje o zajęciach w Twoim ośrodku i daj się znaleźć trenujących w okolicy!

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *